صفحه اصلی > بیماری و درمان : دریافت پروتئین گیاهی به زنان کمک می‌کند تا از سرطان و دیابت جلوگیری کند

دریافت پروتئین گیاهی به زنان کمک می‌کند تا از سرطان و دیابت جلوگیری کند

دریافت پروتئین گیاهی به زنان کمک می‌کند تا از سرطان و دیابت جلوگیری کند

دریافت پروتئین گیاهی بیشتر ممکن است به زنان کمک کند تا از سرطان، دیابت و سایر شرایط اجتناب کنند یک مطالعه جدید نشان می دهد که پروتئین گیاهی عامل مهمی برای پیری سالم در زنان است. محققان دریافتند که هر 3 درصد کالری روزانه که از پروتئین گیاهی گرفته می شود، فواید سلامتی قابل توجهی دارد. سایر منابع پروتئینی، مانند گوشت و لبنیات، از مزایای سلامتی قوی مشابهی برخوردار نیستند.

پروتئین گیاهی، در مقایسه با سایر منابع پروتئینی حیوانی مانند لبنیات و گوشت، می تواند برای پیری سالم در زنان ضروری باشد. مطالعه جدیدی که امروز در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد نشان می‌دهد افرادی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می‌کنند بیشتر از بیماری‌های مزمن، آسیب‌های جسمی و ذهنی رهایی می‌یابند و با افزایش سن از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند.

این تحقیق شواهد زیادی در مورد اهمیت پروتئین در سلامت افراد مسن ارائه می دهد، به ویژه دریافت پروتئین که در اواسط بزرگسالی ما اتفاق می افتد، یعنی زمانی که ما خود را برای خطر ابتلا به بیماری های مزمن در آینده آماده می کنیم.

او گفت: ما دریافتیم که دریافت پروتئین در رژیم غذایی و به ویژه پروتئین گیاهی با نتایج بهتر سلامتی و پیری سالم مرتبط است. محققان دریافتند که هر 3 درصد از کل کالری رژیم غذایی از پروتئین گیاهی با افزایش 38 درصدی احتمال پیری سالم در زنان مرتبط است. این یافته‌ها با داده‌های قبلی که ارتباط بین مصرف پروتئین متوسط و پیری سالم را نشان می‌داد، مطابقت دارد. او به مطالعه وابسته نبود.

تاثیر رژیم غذایی بر افزایش سن

کورات و تیمش داده‌های بیش از 48000 زن بالغ در ایالات متحده را بین سال‌های 1984 تا 2016 تجزیه و تحلیل کردند تا ببینند چگونه ترکیب پروتئینی رژیم غذایی آنها بر نتایج سلامتی از میانسالی تا پیری تأثیر می‌گذارد.

همه زنان بخشی از مطالعه سلامت پرستاران بودند، یک مطالعه طولی که در آن داده‌ها از طریق پرسشنامه‌هایی در مورد رژیم غذایی، سبک زندگی و سلامت جمع‌آوری شد. در ابتدای دوره مشاهده میانگین سنی شرکت کنندگان 48 سال بود. رژیم غذایی متوسط آنها شامل حدود 18٪ کالری روزانه از پروتئین بود که اکثریت (13٪) از پروتئین حیوانی تامین می شد، در حالی که تنها 5٪ از منابع پروتئین گیاهی تامین می شد.

آیا این اطلاعات رژیم غذایی می تواند نشان دهد که آیا شرکت کنندگان پیری سالم یا بیماری مزمن را تجربه خواهند کرد؟

محققان «پیری سالم» را ترکیبی از عوامل از جمله عاری بودن از ۱۱ بیماری مزمن، فقدان آسیب جسمی و روانی و سلامت روانی تعریف کردند.

11 بیماری ذکر شده عبارتند از:

  • سرطان (به جز سرطان پوست غیر ملانوما)
  • دیابت نوع 2
  • بیماری های قلبی عروقی از جمله حمله قلبی و نارسایی قلبی
  • سکته
  • نارسایی کلیه
  • بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD)
  • بیماری پارکینسون
  • اسکلروز چندگانه
  • اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)

بین سال‌های 2014-2016، شرکت‌کنندگان در مطالعه سلامت پرستاران از نظر وجود این 11 بیماری مورد ارزیابی قرار گرفتند. آنها همچنین تحت ارزیابی عملکرد فیزیکی، حافظه ذهنی و سلامت روان قرار گرفتند. از گروه اولیه زنان، 3721 نفر (حدود 7 درصد) با تعریف پیری سالم روبرو شدند.

پست های مرتبط

نخوابیدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در زنان تا 75 درصد افزایش میدهد

بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در زنان است…

اسفند ۲, ۱۴۰۲

آیا خروپف با فشار خون بالا ارتباط دارد ؟

مطالعه اخیر منتشر شده در مجله npj Digital Medicine ارتباط بین خروپف…

اسفند ۱, ۱۴۰۲

تأثیر عفونت‌های ویروسی بر خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

با توجه به اینکه انتظار می‌رود نرخ بیماری آلزایمر افزایش یابد و…

بهمن ۳۰, ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

درباره ما

رسانه خبری و آموزشی سالم بمون به عنوان معتبرترین مرجع خبری در حوزه سلامت و پزشکی جدیدترین اخبار در موضوعات پوست و مو و زیبایی، کودکان و نوزادان، بیماری و درمان، دارو و مکمل، روانشناسی، طب سنتی و کرونا را در اختیارتان قرار میدهد.

1402© تمامی حقوق برای وبسایت سالم بمون محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.