صفحه اصلی > رژیم غذایی : تأثیر منفی محتوای غذایی ناسالم اینستاگرام در خلق و خوی

تأثیر منفی محتوای غذایی ناسالم اینستاگرام در خلق و خوی

محتوای غذاهای ناسالم اینستاگرام میتواند بر خلق و خوی تأثیر منفی بگذارد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض محتوای غذاهای ناسالم در اینستاگرام چگونه میل به غذاهای شور یا چرب را افزایش می‌دهد و منجر به احساس استرس، ناراحتی و خستگی می‌شود.
قرار گرفتن مکرر در معرض محتوای ناسالم در رسانه های اجتماعی ممکن است عواقب روانی منفی داشته باشد. تبلیغات در رسانه های اجتماعی می تواند بر تصمیم گیری و انتخاب غذای افراد تأثیر بگذارد.

برای مصرف سالم محتوای رسانه های اجتماعی، منابع معتبر و قابل اعتماد را دنبال کنید. کارشناسان توصیه می کنند برای حفظ سلامت روان خود زمان صرف شده در شبکه های اجتماعی را محدود کنید تبلیغات در رسانه های اجتماعی در همه صنایع از جمله برندهای غذایی به طور فزاینده ای محبوب شده است.

با این حال، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد برخی از محتوای مرتبط با غذا اثرات مضری بر سلامت روان کاربران دارد. طبق یک مطالعه جدید، بزرگسالان جوانی که در اینستاگرام در معرض مواد غذایی ناسالم قرار گرفتند، هوس خوردن غذاهای ناسالم و اثرات منفی بر سلامت روان داشتند. این یافته ها اخیراً به صورت آنلاین در مجله Appetite منتشر شده است.

محققان 63 شرکت کننده 18 تا 24 ساله را مشاهده کردند که به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه به مدت 15 دقیقه به فید استاندارد اینستاگرام و گروه دیگر به فید حاوی تصاویر غذاهای ناسالم نگاه کردند.

در مرحله بعد، شرکت کنندگان به یک نظرسنجی پاسخ دادند که شامل سؤالاتی در مورد درک تصویر بدن، خلق و خو و میل به غذا بود. سپس 7 روز بعد، آنها به فید دیگر اینستاگرام نگاه کردند و دوباره به سؤالات نظرسنجی پاسخ دادند.

نتایج نشان داد شرکت‌کنندگانی که در معرض محتوای مواد غذایی ناسالم قرار داشتند، تمایل بیشتری به غذاهای شور و چرب داشتند. آنها همچنین افزایش احساس استرس، غم و اندوه، خستگی و گرسنگی را تجربه کردند. این مطالعه خاطرنشان می کند که هیچ کدام از فیدهای اینستاگرام بر درک تصویر بدن تأثیری نداشتند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مشاهده محتوای غذاهای ناسالم در اینستاگرام میل به غذاهای ناسالم را افزایش می دهد و منجر به احساس استرس، ناراحتی و خستگی می شود.

کارشناسان می‌گویند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند روی خواسته‌ها و تصمیم‌های ما، از جمله آنچه می‌خوریم، تأثیر بگذارد. هنگام بررسی محتوای مرتبط با غذا در رسانه های اجتماعی، توصیه می شود از متخصصان تغذیه و رژیم درمانی که دارای اعتبار و اعتبار هستند پیروی کنید.

پست های مرتبط

مصرف گوشت قرمز برای مردان مبتلا به سرطان پروستات خطرناک است

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز برای مردان مبتلا…

بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

تفاوت کره و خامه با لبنیات: یک توضیح از دیدگاه تغذیه‌شناسی

رییس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیان کرد که در…

بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

آغاز تولید آرد غنی شده با ویتامین D

با تصویب کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و دستور ریاست جمهوری…

بهمن ۲۰, ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

درباره ما

رسانه خبری و آموزشی سالم بمون به عنوان معتبرترین مرجع خبری در حوزه سلامت و پزشکی جدیدترین اخبار در موضوعات پوست و مو و زیبایی، کودکان و نوزادان، بیماری و درمان، دارو و مکمل، روانشناسی، طب سنتی و کرونا را در اختیارتان قرار میدهد.

آخرین پست ها

1402© تمامی حقوق برای وبسایت سالم بمون محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.