صفحه اصلی > رژیم غذایی : رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند استرس را از بین ببرد

رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند استرس را از بین ببرد

رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند استرس را از بین ببرد

آیا رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند استرس را از بین ببرد ؟ قبلاً ثابت شده بود که رژیم مدیترانه ای برای سلامت جسمی افراد عالی است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که پیروی از رژیم مدیترانه ای نیز می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

محققان اخیرا در ژورنال Nutrients گزارش دادند افرادی که رژیم غذایی داشتند سطح پایین تری از اضطراب و استرس داشتند.

Evangeline Mantzioris یک محقق از دانشگاه استرالیای جنوبی، گفت: «این یک کنه بزرگ برای رژیم غذایی مدیترانه ای است. از طریق تغییر سبک زندگی نسبتاً آسان، افراد می توانند به طور قابل توجهی سطح استرس و اضطراب خود را بهبود بخشند. چه کسی نمی‌خواهد آن را اجرا کند؟»

به گفته محققان، رژیم غذایی مدیترانه ای شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه، غلات کامل، دانه ها، آجیل، حبوبات و روغن زیتون است.

ماهی و غذاهای دریایی باید حداقل دو بار در هفته مصرف شوند و لبنیات و پروتئین های بدون چربی باید روزانه در وعده های کوچکتر مصرف شوند. رژیم غذایی مصرف حداقل گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده و حذف نوشیدنی های شیرین را تشویق می کند.

برای این مطالعه، محققان نزدیک به 300 استرالیایی 60 ساله و بالاتر را در مورد رژیم غذایی و علائم افسردگی، اضطراب و استرس مورد بررسی قرار دادند. افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای را به دقت می خورند، حتی پس از بررسی عوامل دیگر توسط محققان، سطح استرس و اضطراب کمتری داشتند.

محققان همچنین دریافتند که عناصر خاص یک رژیم غذایی مدیترانه ای – میوه، آجیل، حبوبات و مصرف کم نوشیدنی های شیرین – با استرس و اضطراب کمتری مرتبط است.

با این حال هیچ ارتباطی بین رژیم غذایی و افسردگی یافت نشد. مانتزیوریس گفت: «در سطح جهان، ما با جمعیت بی‌سابقه سالخورده‌ای مواجه هستیم، اما با وجود این طول عمر، بسیاری از مردم همچنان با سلامتی و رفاه خود مبارزه می‌کنند.

رفتارهای سبک زندگی، از جمله کیفیت رژیم غذایی، به عنوان عوامل خطر قابل اصلاح برای سلامت روان ضعیف توجه بیشتری را به خود جلب می کند، با رژیم غذایی مدیترانه ای که برای کاهش خطر بیماری های مزمن و حمایت از پیری سالم تایید شده است.

پست های مرتبط

مصرف ماهی‌ های چرب ممکن است از ابتلا به ام اس جلوگیری کند

کارشناسان هنوز علت دقیق ایجاد بیماری ام اس (MS) را نمی‌دانند، اما…

خرداد ۲۵, ۱۴۰۳

افزایش مصرف کولین ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند

کولین یک ماده مغذی ضروری است که برای سلامت قلب و عملکرد…

خرداد ۲۴, ۱۴۰۳

آیا خوردن فلفل چیلی خطر چاقی را افزایش می دهد ؟

فلفل چیلی به خاطر خواص چربی‌سوزی و افزایش متابولیسم شناخته شده است.…

خرداد ۲۲, ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

درباره ما

رسانه خبری و آموزشی سالم بمون به عنوان معتبرترین مرجع خبری در حوزه سلامت و پزشکی جدیدترین اخبار در موضوعات پوست و مو و زیبایی، کودکان و نوزادان، بیماری و درمان، دارو و مکمل، روانشناسی، طب سنتی و کرونا را در اختیارتان قرار میدهد.

آخرین پست ها

1402© تمامی حقوق برای وبسایت سالم بمون محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.